Kjøps- og leveringsbetingelser- Polarull - votter, luer, pulsvarmer, skjørt, Eddadrakten, sjal
 
Filter
Lukk

Kjøps- og leveringsbetingelser

1. Generelt
Les gjennom våre kjøpsbetingelser for netthandel hos polarull.no.
Ved å gjennomføre et kjøp aksepterer du våre kjøpsbetingelser og det inngås en bindende avtale mellom selgeren og deg som kunde. Merk at kjøpsbetingelsene kan endres.

2. Partene
Selger: Driv Karriere as
Organisasjonsnummer: 919 864 168 MVA
Postadresse: Postboks 163 Vika, 8601 Mo I Rana
Epost: siv@drivkarriere.no eller vårt kontaktskjema

Kjøper: Kjøper er den som foretar bestillingen.

3. Pris
Alle priser som er oppgitt i nettbutikken er inkludert merverdiavgift. Det er ingen skjulte kostnader hos oss og prisen som oppgis ved kjøpsøyeblikket inkluderer merverdiavgift. Fraktkostnader spesifiseres og inngår i totalbeløpet. De ulike elementene er spesifisert i kassen som produktkostnad, merverdiavgift og frakt. Vi tar forbehold om prisendringer og prisfeil på våre produkter.

Merk at tilbud gjelder så langt lageret rekker og innenfor de tidsrammer som er spesifisert i eventuelle kampanjer.

Vi tar forbehold om feil i vår lagerbeholdning. Dersom vi mangler en vare som du har bestilt, vil vi og kreditere manglende vare, eventuelt slette bestilling.

Eventuelle rabattkoder gjelder alltid for ordinære varer og ikke på allerede nedsatte varer.

 

Vi er ikke ansvarlig for hvilke skatter og avgifter som eventuellt tilkommer kjøper i mottakerland.


4. Produkter
Alle størrelsesanbefalinger er veiledende og vil naturligvis ikke passe for alle. Dersom ditt produkt ikke passer, står ikke butikken til ansvar for ditt valg.
Bilder vi bruker i nettbutikken kan avvike fra varens faktiske utseende.

5. Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt ut sin bestilling til selgeren. Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

6. Betaling
Hos oss kan du velge mellom følgende trygge og sikre betalingsmetoder:
•    Kredittkort
•    Faktura (etter avtale)    

Man må være fylt 18 år for å handle.

7. Leveringsmetoder
Metodene vi benytter er Bring sin Klimanøytral Servicepakke. Får ikke bestillingen din plass i postkassen, vil den bli sendt til nærmeste postkontor. Du vil da motta en hentelapp per post eller varsling på SMS.

Vi følger Bring sine satser for porto og frakt.

Du kan også hente varene i vår butikk. Da vil det ikke tilkomme fraktkostnader.

Normal leveringstid: 3-5 virkerdager fra pakken er sendt fra oss.
 
8. Risikoen for varen
Risikoen for varen går over på kjøper når hun, eller hennes representant, har fått varene levert i tråd med punkt 6. Selgeren har ansvaret for varen frem til den er levert til kjøperen.

9. Angrerett
Hos Polarull.no har du 30 dagers bytte-, retur- og angrerett. For å benytte deg av bytte-, retur- og angreretten må du gi beskjed innen 30 dager fra mottak av varen. Om fristen er utgått vil varen(e) returneres til kunde med et gebyrfrakt på 89 kroner.

Returfrakt betales av kunden. Merk at angreretten gjelder kun for forbruker og ikke bedriftskunder.

Du vil få en epost når din retur er ferdigbehandlet. Ved betaling med kort vil beløpet tilbakeføres direkte til det samme kontonummer som ble benyttet ved kjøp.

For å få tilbakebetalt hele beløpet ved retur, skal varen sendes  tilbake i samme stand som da du mottok den. Det vil si i originalemballasje, med alle merkelapper hengende på, og uten flekker eller andre skader.

Dersom originalemballasjen er ødelagt vil varen anses som brukt.

Brukte varer
Varer som er brukt, har flekker eller andre skader og som anses som brukt, vil ikke bli refundert.

Bytte
Bytte gjelder kun vare i annen størrelse. Ved bytte skal varen sendes tilbake i samme stand som da du mottok den - det, med alle merkelapper hengende på, uten lukt eller merker.
Om disse krav ikke oppfylles vil varen(e) returnert til kunde med et gebyrfrakt på 89 kroner.

Se informasjon om bytte og retur.

10. Levering og forsinkelse
Normal leveringstid er 3-5 virkedager, men det kan i enkelte tilfeller ta noe mer tid. Vi gjør oppmerksom på at vi tar forbehold om forsinkelser i perioder hos Posten. Maksimal leveringstid er 3 uker fra bestillingen din ble utført. Dersom din bestilling ikke har blitt levert innen den tid, har du som kunde rett til å heve kjøpet uten kostnad, dersom ikke annet er avtalt.

Hvis du ikke har mottatt din pakke, er du som kunde ansvarlig for å gi oss beskjed innen 5 uker etter din bestilling. Din bestilling vil anses som levert etter dette tidspunkt.

11. Reklamasjon ved mangel ved varen og frist for å melde krav
Hvis det er en mangel/feil med varen har du som kunde reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Det forutsetter at du som kunde gir beskjed til oss innen rimelig tid. Ta kontakt med oss for å dokumentere hva som er problemet med varen. Send nærbilde, samt et bilde av hele produktet for å vise varens mangler.
Vær oppmerksom på at dersom varen er brukt unormalt mye eller ikke til egnet bruk, faller reklamasjonsretten på 2 år bort.

Dersom vi har pakket feil vare er det viktig du gir oss beskjed innen 14 dager etter varen er mottatt. Da vil vi betale returkostnaden og sende riktig vare - gitt at den fremdeles er på lager. Vi tar forbehold om at varen kan være utsolgt.

Det er viktig at du har kvittering på ditt kjøp. Om du har gjeldende ordrenummer for reklamasjonen, vil det være bevis for oss om at varen er handlet i vår butikk.
Bytte og retur tar ofte opp til 3 uker fra du har sendt varen i retur.

Returskjema er alltid vedlagt i forsendelsen.

Det er kundes ansvar at pakken kommer frem til selger. Om du velger sporingspakke er du helt sikker på at den ikke forsvinner. Om du velger en rimeligere variant uten sporing har du mindre kontroll på hvor pakken din er.

12. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold
Dersom kjøperen unnlater å hente bestilte varer, belaster Polarull kjøper med et gebyr, dvs retur- og ekspedisjonskostnader (kr 199,-). Gebyret skal maksimalt dekke selgerens faktiske utlegg for å levere varen til kjøperen.

13. Garanti
Garanti som gis av selgeren, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 9 og 10.

14. Personopplysninger
Personopplysninger vil bli ikke videreformidlet til noen andre parter, men kun brukt til å gjennomføre avtalen med kjøper.

15. Alder
Du må være over 18 år for å utføre en handel hos oss.

16. Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. Punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerådet for mekling.

Vedlegg:
Bytte og retur

Hos Polarull har du 30 dagers angrerett.

Fyll ut returskjema. Angi returårsak og hvilke varer du returnerer. Sørg for at mottakeradressen kommer tydelig frem.
Legg varene du skal returnere i original emballasje med alle merkelapper hengende på. Returner pakken på postkontoret.
Returadresse:

Polarull
Sikterigata 5
8622 Mo i Rana

Det er kundens ansvar at returpakken kommer frem til oss. Om du velger sporingspakke har du størst sikkerhet for at pakken kommer fram.

Bytte er kun mulig på ubrukte varer i en annen størrelse. Det er ikke mulig å bytte fra en farge til en annen, eller fra et produkt til et annet.

TILBAKEBETALING:
For å få tilbakebetalt hele beløpet må varen sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Dersom varen, emballasje, merkelapper ikke fremstår som ny er den ikke godkjent som retur.
Hvis din retur ikke er godkjent, vurderer vi varens verdireduksjon og tilbakebetaler varens brukte verdi.

Bytte av salgsvarer

Fyll ut returskjema. Angi returkode og hvilke varer du returnerer. Sørg for at mottakeradressen kommer tydelig frem.
Legg varene du skal returnere i original emballasje med alle merkelapper hengende på. Returner pakken på postkontoret.
Returadresse:

Polarull
Sikterigata 5
8622 Mo i Rana


NB! Det er kundens ansvar for at pakken kommer frem til oss. Om du velger sporingspakke er du helt sikker på at den ikke forsvinner. Om du velger en rimeligere variant uten sporing har du mindre kontroll på hvor pakken din er.
Vi gir deg beskjed når din retur er mottatt og behandlet.

Når vi har mottatt og behandlet din retur sender vi deg ny vare i ønsket størrelse, slik at du slipper å bestille varen selv når den er til full pris igjen.

Du får en e-post fra oss så snart returen din er behandlet og ny vare sendt ut.

Reklamasjon/feil
 
Vi skal hjelpe deg så godt vi kan! Ta alltid kontakt med kundeservice før du returnerer en reklamasjonsvare. Da kan vi hjelpe deg med returkostnader.

Reklamasjon
Hvis du ønsker å reklamere på en vare du har kjøpt fra oss, ber vi der om å ta et bilde av feilen og skrive en liten tekst om hva som er galt. Dette kan sendes inn til vår kundeservice, så skal vi hjelpe deg videre.
Send epost til post@polarull.no
Feil ved forsendelsen

Ta kontakt med oss hvis vi har pakket feil vare eller leveransen er mangelfull. Vi vil ordne opp så raskt vi kan! Send epost til post@polarull.no.

Bytte og retur tar opp til 2 uker fra du har sendt varen i retur.
 
Ved bytte skal varen sendes tilbake i samme stand som da du 
mottok den. Det vil si i originalemballasje med alle 
merkelapper hengende på, og uten lukt eller merker.
Du har 30 dager angrerett. etter at du mottok varen. Husk å legge ved utfylt returskjema! Dersom retur er utenfor angrerettsfristen, sendes pakken 
tilbake mot fraktgebyr (kr 89,-).